Aan de slag met online marketing? Lees deze tips!

Ga je aan de slag met de online marketing van je eigen bedrijf? Dan komt er natuurlijk veel op je af. We kunnen ons goed voorstellen dat je hierdoor misschien enkele belangrijke zaken uit het oog verliest. Wij helpen je graag om dat te voorkomen. Daarom hebben we enkele tips voor je opgeschreven die vaak worden vergeten, terwijl ze wel belangrijk zijn! Lees gauw verder zodat je straks goed voorbereid aan de slag kunt gaan.

Zorg dat alles meetbaar is

Het wordt lastig bekijken of jouw inspanningen nu eigenlijk geld kosten of geld opleveren wanneer je niet alles meetbaar hebt gemaakt. Zonder data kun je namelijk niet bekijken wat er uitgaat of binnen komt. Dit klinkt simpel, maar toch gaat het hier vaak al mis. Een makkelijke manier om dat te voorkomen is door een marketing kpi dashboard te gebruiken. Deze kun je zelf maken, of afnemen bij een leverancier. Zo ben je altijd volledig op de hoogte van de prestaties van jouw online marketing inspanningen!

Begin klein

Je kunt wel meteen een grote zak geld in je online campagnes steken, maar je hebt in het begin nog veel te leren. Begin daarom niet te groot en start juist klein. Door dingen uit te proberen en te testen krijg je vanzelf een idee van wat er wel of niet werkt. Door te testen en te verbeteren weet je dan uiteindelijk wel ongeveer hoe je jouw budget het beste in kunt zetten. Pas dan is het aan te raden om er meer budget in te steken!

Laat je eventueel adviseren

Je kunt zelf een heel eind komen, maar het kan ook zo zijn dat jouw inspanningen niets opleveren. Misschien is de oplossing dan simpel, maar alleen inzichtelijk voor een expert. Het kan in zo’n geval geen kwaad om je te laten adviseren door bijvoorbeeld een online marketing expert. Succes!