Zoek jij een goed bhv oproepsysteem?

Is jouw organisatie al voorzien van een goed bhv oproepsysteem? Zo niet, dan is het echt belangrijk om hier werk van te maken. Je hebt immers weinig aan de aanwezigheid van bedrijfshulpverleners als jij ze niet tijdig kunt waarschuwen op het moment dat zich een calamiteit voordoet. Een goed bhv oproepsysteem is dus van belang. Er zijn verschillende manieren om dit in te richten en verschillende producten waar je gebruik van zou kunnen maken. Denk aan omroepsystemen of portofoons. Maar wil je het echt goed aanpakken, dan doe je er goed aan om te kiezen voor de speciale app van multibel!

Effectief bhv oproepsysteem

Het is al weer een tijd geleden dat in de wet werd vastgelegd dat er binnen iedere organisatie een of meerdere bedrijfshulpverleners aanwezig moeten zijn. Dit zodat er altijd iemand is die weet hoe er gehandeld moet worden in het geval van een calamiteit. Maar zonder een effectief bhv oproepsysteem zet dit natuurlijk weinig zoden aan de dijk. Je moet de bedrijfshulpverleners immers wel kunnen bereiken en dan ook nog het liefst zo snel mogelijk. In noodsituaties is tijd immers een bepalende factor, hoe sneller er gehandeld wordt, hoe kleiner de consequenties over het algemeen zijn. De vraag is dan wel hoe je zo snel mogelijk je bhv’ers bereikt. Het bhv oproepsysteem van multibel is hiervoor een ideale oplossing! Deze kan jouw bedrijfshulpverleners op verschillende manieren waarschuwen, namelijk via:

  • de app
  • een telefoontje
  • een e-mail
  • een sms
  • de pieper

Deze verschillende kanalen kunnen bovendien tegelijkertijd ingezet worden. Zo kun je er zeker van zijn dat iedereen die de melding moet krijgen, deze ook daadwerkelijk krijgt! Je kunt zo dus op een heel effectieve manier iedereen waarschuwen, ook als bepaalde communicatiekanalen vanwege de calamiteit uitvallen. Denk aan het uitvallen van stroom of van de wifi. Met dit bhv oproepsysteem is dit geen enkel probleem, omdat je altijd nog andere communicatiekanalen beschikbaar hebt!

Toepassingen

Waarvoor kun je het bhv oproepsysteem nu allemaal gebruiken? Eigenlijk voor iedere noodsituatie die zich maar voor kan doen. Of het nu gaat om een medisch noodgeval, een technische storing of een brand, dit systeem kan hier allemaal voor ingezet worden. Het prettige is dat je in de oproep die je verstuurt meteen aan kunt geven om wat voor soort calamiteit het gaat en je kunt ook de exacte locatie ervan vermelden. Zo kan er zo effectief en efficiënt mogelijk gehandeld worden. Bij een brand moet er immers een ander noodplan in werking gezet worden dan bij een bedrijfsongeval. Je kunt in dit bhv oproepsysteem bovendien precies bijhouden wie op de oproep gereageerd heeft, wie ter plekke is en welke handelingen er ondernomen zijn. Zo hou je altijd een goed overzicht van alles wat er gebeurt. Bovendien kun je deze gegevens naderhand ook gebruiken om te evalueren of alles goed verlopen is en wat er bij toekomstige calamiteiten beter uitgevoerd zou kunnen worden. Het biedt dus echt ontzettend veel mogelijkheden! Wil jij hier meer over weten? Ga dan eens naar de website van multibel, daar vind je nog veel meer informatie over hun bhv oproepsysteem!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *